lørdag 29. januar 2011

Things that matter

I have gotten more responses on my last blogpost than any of the previous ones. No wonder, since I have poked around in blogs and left my mark -but anywho, thank you to everyone who has commented, or read my post.. I really, truly appreciate it.

I'm lonely in this city. I have mentioned it before but I mean it, I want to point it out. As I pointed out in the previous post I've never been the kind of girl who had a lot of friends. In addition to that I have a brain that decieves me in to believeing noone likes me, or wants to be with me. Whenever I meet new people I always think that they see me as first of all Fat (mentioned eating disorder thoughts), second of all stupid (bad self-esteem) and lastly pretty lame and boring. Which I guess in some way is true. I don't enjoy going to a crowded bar to hang out and get drunk. First of all, being at a bar where they play loud music, and overcharge you for drinks kind of sucks. Second, I don't enjoy getting drunk in public places.. I dunno, I think it's got something to do with my past experiences with alochol. Don't worry, it't no big deal, I just had an ex who well... liked to drink a lot.

The reason I think I am lonely is because I make myself lonely. I want to be with people, but then again I want to stay home, so I do. come evening I get bored and alone, and stare at my monitor where noone replies to my facebookmessages, msn or tweets (trying to be "cool" and use twitter, not working). I'm also impatient... I want to have interessting conversations where I say something awesome or meaningful and "deep", and instead it's mainly just jibberish and pretty boring. I guess trying to be someone you are not is not really a good idea huh...

Parts of me want to know if everyone else has the same weird thoughts roaming around in their heads. I want to know all the random stuff people do in a day, and all their random thoughts about their lives, or others for that matter. I've spent a lot of my energy focusing on how horrible I am as a person -when in fact I am not that horrible at all... Does anyone else even think about these things? Am I a complete idiot for having this weird ass brain telling me these things?

Blargh... My brain is about to explode from all this thinking.. this blogpost sure didn't turn out the way I wanted it to... I'm just.. lonely..inside.
xoxo
M

2 kommentarer:

trille sa...

Mitt hjerte blør for deg, M! Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg også kan finne på å grave meg ned i sånne ekle og selvødeleggende tanker når jeg egentlig ikke har noen grunn til det i det hele tatt - og når veldig få av dem stemmer. Det er slitsomt, unødvendig og ikke noe gøy i det hele tatt! Men samtidig så vender de tilbake igjen og igjen, så jeg tenker noen ganger at de kanskje er nødvendig. Jeg vet ikke.
For meg er det også et problem at jeg blir sittende hjemme fordi jeg liker å være hjemme og slappe av, og så blir jeg emo og ekkel når kvelden kommer.
Husk bare at du er fantastisk og interessant! Jeg er glad i deg, jeg! Glad for at du er i livet mitt.
Jeg lager ikke forsett, men jeg ønsker meg heller ting ut av livet og sånn, og i år er det å bli mer sosial. Blir du med, eller? Jeg skal være flinkere til å ha tid til dere i Oslo, selv om det veldig ofte føles umulig. :) Det er mitt ønske. :)
Syns det er viktig å få ord på ting. Innlegget ble kanskje ikke som du ønsket, men det var kanskje fordi du ikke har verbalisert disse tankene på en stund, de er kanskje litt annerledes enn de en gang var? :)

Speilvendt sa...

I høst hadde jeg en forferdelig nedtur. Følte meg så jævlig ensom, følte ingen ville være med meg, at jeg var den eneste som tok kontakt... skikkelig emo og egotripp... Jeg klarte heldigvis å snu det ganske raskt igjen. Kom meg ut blant folk. Snudde tankegangen, og plutselig var det gøy å henge med folk igjen. Nå har jeg det så utrolig bra.

Tror egentlig det bare handler om å snu den ræva tankegangen og bare komme seg ut. Det er dritvanskelig, i know!

Gleder meg til date med deg!!